Saturday 3 March 2012

Wahai dirimu disana, ini pesanan diriku….disini….

        
            Pelik dan musykil...hehe... sejak seminggu dua nih, ramai sahabat2,kawan2, senior2 bila bertemu, ramai kata muka saya berseri... muka orang bahagia....xkurang juga kawan-kawan yang kata saya akan kahwin before saya abis blajar di UNPAD nih... ish2... xphm jgk tang mana diorg nmpk masa depan saya tuh...hehe…


         Well, ramai juga yang tanya pilihan hati saya… jawapan favourite saya ialah, tiada calon la… nk wat cner…. Tetapi bagi kawan yang rapat dengan saya, mesti tahu sebenarnya yang berlaku.. memang ada yang meluahkan perasaan mereka tapi saya bukanlah menginginkan seorang kekasih… yang mampu bermadah kata, mencairkan hati….


          Ok…ehem2… hari tuh saya ada terbaca satu ayat nih kat fb.. ‘jangan kata tiada calon tapi katakanalah, sedang mencari calon…’ btul..btul..btul… hati saya sangat suka ayat nih…entah la.. Ada juga yang kata, kita perempuan, tunggu je la pinangan seseorang… ada juga yang kata, seseorang yang hadir dalam hidup kita,itulah yang terbaik…. Macam-macam la…




            So… pilihan saya senang je…. Memang ramai yang berkata mustahil untuk mencari someone seperti yang saya harapkan…(bila difikirkan..erm… kalau saya mampu mempunyai sahabat yang mampu bertahan dengan kelemahan saya, kenapa harus mustahil untuk mencari pasangan hidup?) 


 Allah sentiasa tahu yang terbaik untuk hamba-Nya…


           Wahai dirimu disana, ini pesanan diriku….disini….
jadilah dirimu seorang yang….

  • Mampu menjadi imam dalam solat saya…
  • Mampu membantu saya menjadi isteri yang solehah…
  • Mampu menundukkan keegoan saya ataupun dirinya…
  • Mampu bersabar dengan sikap mudah jeles saya…
  • Mampu menegur kesilapan dan kedegilan saya dengan kelembutan…
  • Mampu membaca diri saya yang susah marah tetapi suka memendam…
  • Tidak marah dengan diri saya yang alwaiz pentingkan diri orang lain (terlampau) dan akhirnya saya juga yang merana… saya juga yang diperguna… saya jugalah yang menangis kerana hati yang terluka…(sahabat2 alwaiz marah saya kerana sikap saya ini… tidak terkecuali ibu bapa saya yang menasihati saya untuk berubah… xphm juga saya kenapa..) well…saya percaya pada balasan Allah yang sentiasa ada dan adil… HE make me like this not for nothing… its mean something…
  • Mampu bersabar dengan sikap saya yang mudah berubah fikiran last-last minit…
  • Mampu bersabar dengan sikap ON-TIME saya… no late…seriously!…
  • Mampu bersabar dengan sikap saya yang cepat lapar dan mudah marah dan badmood bila lapar… dan kalau still xdpt makanan juga,lastly saya menangis bila terlampau lapar… ish2… (kesian kawan-kawan saya… alwaiz kna teman saya kuar makan…)
  • Lastly, mampu memaafkan saya dengan diri saya yang mudah gastrik dan pening2… … (dan tersangat malas makan ubat.. hehehe…) tidak pernah terdetik untuk menjadi beban kepada sesiapa… 
  • Selebihnya??? Well… kenalilah diriku setelah aku sah untuk dirimu….


No comments:

Post a Comment