Friday 9 March 2012

MENGADULAH, JANGAN BERSEDIH :)

                Wah….dah lame blog terbiar bersawang….erm…sebenarnya xde idea nk dikongsikan… Cuma sekadar pemerhatian sepanjang minggu ini…

                Saya manusia biasa… hamba Allah S.W.T… umat Rasulullah S.A.W… dalam hati saya ada iman yang memang pasti ada naik turun nya… Cuma sering diri ini bertanya 1001 soalan setiap kali diduga.. Alhamdulillah, sekarang saya lebih kuat untuk mencari alsan untuk terima dan redha dengan ujian Allah.. Alhamdulillah, saya mampu mencari alasan dan pemikiran positif untuk menerima baik dugaan ini.. bukanlah ada niat untuk memuji diri tapi sekadar dikongsi bersama…

              Saya manusia yang lemah… tiap kali diduga, pasti saya mengeluh, menyalahkan keadaan, menbenci semua… tapi tiap kali saya bersujud pada solat malam saya, saya amat menyesali segala tindakan saya… ternyata saya gagal dengan ujian Allah….


              Umi selalu kata Allah sayang adik, sebab itu, Dia duga saya… Dia nak dengar rintihan saya, bicara saya…..akhirnya, segala tindakan saya, saya trima dengan baik… andai saya tidak mampu bertahan kuat menghadapi dugaan, segala saya mampu lakukan, hanya berserah dan bersujud… kerana waktu bersujud itulah, waktu kita paling dekat dengan Sang Pencipta… berserah segalanya pada Dia…

              Alhamdulillah, diri ini jauh berbeza dengan diriku yang lalu… syukur, Alhamdulillah… segalanya hanya padaNya… segala permintaan dan hasrat dihati, hanya diluahkan padanya…                 Alhamdulillah, diri ini sudah kurang meng-complain tentang semua dalam hidup ini… sedihnya… diri ini xpernah sedar sebelum ini… segalanya ade yang xkena… smua ade kurangnye… sehingga diri ini lupa untuk mengucapkan syukur dan terima kasih pada Maha Pencipta… astaghfirullahalazim….. mana iman dalam diri ini….

           So, kawan… ape saja kesedihan, ketidakpuas hati, kekecewaan….mengadulah pada-Nya… sesungguhnya Dia maha Pengasihani…. Dialah mempunyai segala-galanya… kita hanya merancang, sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang…. Mungkin rancangan-Nya lebih baik untuk kita dari rancangan kita…


INGAT…ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALA YANG TERBAIK UNTUK KITA… BERLAPANG DADA…
 INSYAALLAH…. 
SENTIASA YAKIN DAN BERFIKIRAN POSITIF…



No comments:

Post a Comment