Saturday 18 February 2012

SANG PERMATA HATI YANG SUCI....

        Salam semua…. Sudah sebulan blog ni ditinggal bersawang…. Maklum la… cuti sem… mesti la digunakan untuk bersama keluarga… syukur Alhamdulillah, saya dapat bertemu dengan keluarga baru… satu permata yang suci dan sememangnya mencairkan hati saya yang keras ini… AUNI NASIRAH…


        Maklumlah, saya anak bongsu.. xpernah ade yang lebih kecil dari saya dalam family.. buat pertama kali, saya mempunyai anak saudara… baby… memang complicated untuk difahami.. kerana mereka belum mampu berkata atau mempamerkan sesuatu yang mampu kita fahami selain daripada menangis…

        Alhamdulillah… seorang baby yang amat baik.. susah untuk menangis… jarang untuk dapat mendengar auni menangis.. seorang yang suka mandi dan menonton tv…. Pelik untuk seorang baby.. tetapi itulah auni… seorang yang ske bercakap walaupun dengan tv… dia memang xsuka baring.. so kitorang terpaksa dukung die.. well, saya memang suka baby so xde masalah kalau nak kasi saya dukung lama pun.. tapi dlm masa 2 bulan die dah seberat 6kg… satu pembesaran yang cepat… dlm masa 1 setengah bulan, leher die dah keras… menakjukkan… Alhamdulillah…

        Well, auni alwaiz tido dengan saya… saya alwaiz peluk die… selalu letak kepala saya dengan kepala die…saya mandikan, saya kasi die susu botol, saya pakaikan baju, salin lampin, saya juga la yang tidurkan die..  saya suka cium die… pastu auni mesti marah… cot cit cot cit cot cit… mesti ade je die ckp… well, xde orang yang phm pun…hhahaha…

       Sebulan setengah cuti sem ini saya penuhkan dengan auni je… memang ramai kawan yang merajuk sebab saya terlampau buzy dengan auni.. but she make my life so beautiful… tidur saya juga terganggu… but it’s nothing… saya seronok melayan kerenah die.. saya xtidur pun xpe… time tido, die ske mengeliat… erm.. biasa la… die xleh tidur dalam gelap n sorang… hehe… cam maksu die jgk la.. hehe..

        Sblm saya pulang, umi ade citer pipi auni naek something,tapi mane la saya tau ape yang maksudkan.. then, bila saya balik, saya dapati itu bukan normal, sbb saya pernah belajar tentang itu di unpad, so saya bawa auni p klinik.. the doc kate die allergy kulit.. so kna tukar susu, dari susu lembu kepada susu soya.. sabun yang medicated pun xleh juga.. mmg same cam maksu die.. hehe…

       Susah untuk berpisah… terasa cam nak cepat2 kawen n dapat baby je… *gatal plak..ish… ok..ok.. auni memang terlalu istimewa… seorang yang suka dengar zikir… lps subuh mesti die xnk tidur.. suke bersembang time tuh…. Hehehe… dan saya suka melayan… sangat2 happy… sejujurnya, auni mengajar saya seribu erti… malah gelagat die, membuka mata dan hati saya…

       Well, dalam sedar x sedar.. tiba masa untuk saya kembali ke bumi Indonesia untuk meneruskan perjuangan saya… satu malam sebelum hari saya fly, saya dah start menangis.. malam itu memang xmampu saya pejam mata dari memandangnye, memeluknye… esok, selepas subuh saya dah bertolak, auni pun ikut juga ke airport… seperti bias, auni murah dengan senyuman dan celotehnya… saya berasa tenang untuk fly.. tetapi, tiba untuk saya boarding, die menangis semasa saya menyerahkan dia pada kakak saya… keadaan terlalu sukar untuk saya berlagak tenang….

       Kehidupan selama sebulan setengah dengan auni mengajar saya banyak perkara… keseronokan, kesabaran…. Ya Allah, aku betul-betul bahagia…satu nikmat yang xmampu diceritakan, dibayangkan… L











No comments:

Post a Comment