Friday 24 February 2012

demam???


          Sering kite dengar kawan-kawan kita bercerita tentang artis Korean yang diorg minat… tidak terkecuali teman-teman saya yang juga tergila-gila artis Korean.. pelik juga tuh.... malah ada juga yang inginkan teman hidup yang sweet dan stylish cam artis yang diorg minat…setiap nama yang ada dalam group dapat diorg hafal dgn mudah… waaaaa….  tapi, alangkah bagus kalau saya dapat hafal anatomy dan physio semudah mereka tu…kan bez... hehe.. senang hidup :)

          Well, saya pun boleh dikatakan baru mengenali lagu2 korean nih… *ketinggalan zaman jugak saya nih.. heheh… kalau dulu-dulu, selalunya minat lagu yang dari filem Korea je… setelah mengenali beberapa teman yang minat artis korea, saya mengenali group-group yang ada…adeh.. erm… ape lah nak jadi nih... tetapi...INGAT,dengar sekadar dengar je k... jgn melebih plak ye :) hehe.... 


        " Sememangnya saya tidak paham setiap erti lirik lagu korea tuh, so ape je saya buat… setiap masa lapang, saya akan search translater bagi lagu yang saya minat… at least, dapat jugak paham ape diorg nyanyikan... haihhh.. parah tul... SO xde hal la kan nak dengar lagu bahasa ape pun,selagi kita ade usaha untuk memahami lagu tuh... tul x?...  usaha itu kan penting...kan..kan.... " 

          ooo...camtu ke.... adeh... ish2...

         SEBENARNYA!!!! Semua nih tidak memberi makna pape pun… cuba kita fikirkan....kalau lah kita boleh mencari maksud disetiap lirik lagu, kenapa ada antara kita sangat susah untuk membaca Al-Quran dan memahami maksudnya… sedangkan tafsir Al-Quran banyak dijual di merata-rata tempat tanpa perlu search di internet… erm.... kenapa lirik lagu mampu dihafal sedangkan satu surah pendek pun, ada diantara kita yang xmampu menghafalnya.. kenapa setiap nama dalam group tuh boleh kita ingat, sedangkan nama-nama Asma Allah susah untuk kita ingat... kenapa kita boleh ambil tahu tentang artis-artis korea sampai inginkan teman hidup yang "COOL dan STYLISH " seperti mereka sedangkan kita tidak pernah ambil tahu salasilah IDOLA yang menjanjikan kita kebahagiaan didunia dan akhirat... 

       ~~~ apa-apa pun, berpada-padalah ye... melebih-lebih itu xbaek k... heheh.... jangan marah ye...
       
       p/s : pesanan untuk diri saya juga :) 





No comments:

Post a Comment